czwartek, 10 kwietnia 2014

CYNAMONOWE MUFFINKI Z JABŁKAMI I RODZYNKAMI

Dzisiaj propozycja trochę zimowa, bo jabłka i cynamon kojarzą mi się z zimą albo jesienią. Ale to nie znaczy, że nie można zrobić tych babeczek właśnie teraz. Muffinki wychodzą cudownie wilgotne i puszyste. Ja robiłam ciasto na 6 sztuk, ale możecie podwoić porcję, w zależności ile macie foremek. Smacznego!



SKŁADNIKI:
  • 65 g masła
  • 1 jajko
  • ½ szklanki mleka
  • 1 szklanka mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • ½ szklanki cukru
  • 1 jabłko
  • Garść rodzynek
  • 1 płaska łyżeczka cynamonu

WYKONANIE:
  • Masło utrzeć mikserem z cukrem. Dodać mleko.
  • Cały czas miksując powoli dodawać wcześniej przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia.
  • Jabłko pokroić w kosteczkę i dodać do masy. Wsypać cynamon i (posiekane jeżeli trzeba) rodzynki.
  • Wszystko dokładnie wymieszać łyżką.
  • Formy do muf finek natłuścić masłem lub użyć papilotek.
  •  Nakładać łyżką ciasto do 2/3 wysokości foremki.
  • Piec około 20 minut w 180 stopniach.







3 komentarze:

  1. muffinki, jabłka i cynamon - są idealne o każdej porze roku

    OdpowiedzUsuń
  2. Ty mi tu takie pyszności pokazujesz, a ja jeszcze przed śniadaniem...

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo łatwy i szybki przepis, muffinki wyszły bardzo dobre, chociaż sugerowałabym nakładać dużo ciasta do foremek, bo nie urosły tyle ile się spodziewałam ;-)

    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://karolinakuchmaci.blogspot.com/
    PS:Obserwuję i liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń