sobota, 19 kwietnia 2014

MAZURKI WIELKANOCNE

Spieszę do was z przepisem na mazurki. Miał być wcześniej, ale tak jakoś wyszło, że nie mam dzisiaj ani chwili czasu. 
Mazurki robiłam pierwszy raz w życiu i już wiem, że na pewno nie ostatni. Nie mam pojęcia jak to się stało, że nigdy nie piekłam mazurków. Przecież to świetna zabawa! Najpierw pieczenie ciasta, a potem najlepsze, czyli dekorowanie. Pokochałam to, można puścić wodzę wyobraźni i stworzyć coś pięknego i zarazem pysznego.
Przepis na ciasto i czekoladowe ganache wzięłam  z ooomnomnomnom, robiłam też wersję z masą kajmakową i wyszła równie dobra. Zrobiłam podwójną porcję (przepis podaję na jedną) i mazurków wyszło sporo, ale na pewno wszystkie przez święta znikną. Możecie z ciasta wycinać dowolne kształty. Ja większość zrobiłam w kształcie jajek w różnej wielkości, ale pojawiły się też kwadratowe i prostokątne.




SKŁADNIKI:
  • 200g mąki pszennej
  • 50 g mąki ziemniaczanej
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 150 g masła
  • 1 żółtko ugotowane
  • 1 żółtko surowe
  • 1 łyżka kwaśnej śmietany

Na wierch:
  • 200 ml śmietanki kremówki
  • 2 tabliczki mlecznej czekolady

lub
  • puszka masy kajmakowej
  • Bakalie do ozdobienia ( orzechy laskowe, suszone brzoskwinie, wiórki kokosowe, rodzynki, skórka z pomarańczy)

WYKONANIE:
  • Na stolnicę przesiać mąkę i dodać pozostałe składniki.
  • Posiekać nożem i potem zagnieść ciasto.
  • Ciasto włożyć w woreczek foliowy i włożyć do lodówki na co najmniej 30 minut.
  • Stolnicę posypać delikatnie mąką i rozwałkować ciasto.
  • Wyciąć kształty mazurków ( jajka, kwadraty, prostokąty itd.)
  • Z resztek ciasta uformować ranty. Brzegi mazurków posmarować wodą i ułożyć rant.
  • Piec w 200 stopniach przez około 15 minut.
  • Śmietanę kremówkę umieścić w garnuszku i podgrzać na małym ogniu, ale nie doprowadzić do wrzenia.
  • Czekolady połamać i wrzucić do podgrzewanej śmietany.
  • Mieszać do całkowitego rozpuszczenia i odstawić do wystygnięcia. Ganache z czasem ładnie gęstnieje.
  • Przestudzoną masę polać na mazurki lub posmarować masą kajmakową i ozdobić bakaliami.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz