sobota, 12 kwietnia 2014

OWSIANE CIASTECZKA Z BAKALIAMI I KOKOSEM

Ciasteczka owsiane, jak dla mnie klasyk. Robiłam je już chyba z tysiąc razy, to od nich zaczynałam swoją przygodę z pieczeniem, ale nigdy nie wyszły mi takie dobre jak te. Pierwszy raz wyszło mi ciasto z którego dało uformować się kuleczki i nie rozpłynęły się one w piekarniku. Następnym razem też zastosuję takie proporcje składników bo wyszło IDEALNIE. A dodanie wiórek kokosowych było świetnym pomysłem. Wiadomo, że robiąc ciasteczka owsiane można puścić wodzę wyobraźni i tym razem moja wyobraźnia mnie nie zawiodła.


SKŁADNIKI:
  • 125g margaryny
  • 1 szklanka mąki
  • 1 jajko
  • ½ szklanki cukru
  • ½ łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 3 łyżki wiórek kokosowych
  • 1 łyżka zmielonego siemienia lnianego
  • 4 łyżki czekoladowych płatków kukurydzianych (czekoladowe kuleczki do mleka)
  • 6 łyżek musli lub granoli
  • 75 g rodzynek
  • 50 g orzechów laskowych

WYKONANIE:
  • Jajka ubić z masłem i cukrem.
  • Dodać przesianą mąkę i proszek do pieczenia.
  • Orzechy laskowe i rodzynki lekko pokroić.
  • Dodać do masy wszystkie składniki i wymieszać dokładnie łyżką.
  • Blachę do pieczenia wyłożyć papierem do pieczenia i wykładać niewielkie ilości ciasta ( nakładać łyżką lub formować kuleczki jeśli ciasto jest wystarczająco gęste)
  • Piec 15-20 minut w 180 stopniach.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz