piątek, 30 maja 2014

CIASTO Z TRUSKAWKAMI I BEZĄ

Sezon na truskawki idzie pełną parą. Dzisiaj ciasto z tymi owocami, delikatną bezą na wierzchu i migdałami. Przepis znalazłam w zeszycie  moich rodziców i początkowo sceptycznie podchodziłam do połączenia truskawek z migdałami, ale trzymałam się dokładnie przepisu i wyszło cudownie. Nie myślałam, że migdały będą tak świetnie pasować do owoców.  
Po wyciągnięciu ciasta stwierdziłam, że trochę za krótko trzymałam je w piekarniku i nie było do końca wypieczone, ale i tak zniknęło w mgnieniu oka. 


SKŁADNIKI:
Na ciasto:
  • 250 g masła lub margaryny
  • 300 g cukru
  • 5 jajek
  • 2 ½ szklanki mąki
  • 1 budyń waniliowy
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki śmietany
  • Około 300 g truskawek

Na bezę:
  • 4 białka
  • 1 szklanka cukru
  • Płatki migdałów do posypania

WYKONANIE:

  • Margarynę utrzeć z cukrem.
  • Dodawać pojedynczo jajka cały czas miksując.
  • W osobnej misce połączyć przesianą mąkę, proszek do pieczenia i budyń.
  • Powoli dodawać mąkę do masy.
  • Dodać śmietanę i jeszcze chwilę miksować. Ciasto będzie dość gęste.
  • Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i przełożyć ciasto.
  • Truskawki pokroić na ćwiartki i ułożyć na wyłożonym cieście.
  • Białka z cukrem ubić na sztywną pianę i wyłożyć na ciasto.
  • Posypać migdałami.
  • Piec w 180 stopniach około 45 minut.


1 komentarz: